BRISTNINGAR






Stretch marks..... tigerränder.... bristningar.....

Ja man kan kalla dom en hel del. Det roliga med dessa ränder är att det verkar vara JÄÄÄVLIGT orättvist med vilka som får och vilka som INTE får. Det spelar ingen roll om jag smörjer in magen med 47 flaskor cocoabutter eller oljor från jungfruöarna. Är det genetiskt bestämt att jag ska få det om min mage töjs så spelar det ingen roll. Vet inte om man kan påverka mängden..... men man får dom om man är byggd så!

Det finns mammor som fött 5 ngar och är släta som bebisärslen på magen. Sen finns det mammor som fick en ynga liten bebis och magen ser uta att vara överkörd av ett tåg. Min mamma har inte en endaste bristning, hon ser ut som ett barnarsel på magen. Jag fick bristningar.... ok, inte jättemycket men jag har synliga bristningar. QUE???

What the fuck is up med det???

Jo.... men farsan... han har minsann syrror som har brisningar upp till tinningarna. Då ärvde man visst hans stretch på skinn. Eller hans syrrors stretch på skinn.

WELL WELL.... bra metoder att få bort dom??? Eeeh, jag tror inte på krämer. Kan ju ber på att jag testat de flesta. Däremot så kan man operera bort formen av en mun på hela magen så kan man eliminera en hel del. Men då ska det flyttas navlar och så ska man ha jävligt ont, sen kan magen ruttna oxå. MEN jag kan ärligt säga att jag tillhör sorten som skulle operera om jag hade massor.... ja det skulle jag. Har en väninna som gjorde det, hon mådde som en påse skridskor med bristningarna, nu är hon som en ny människa!!!

Vet ni metoder för att minska på bristningar???

Man kan läsa lite här!


Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Jag hade tur. Fick inte en enda bristning. Kanske blir värre nästa gång =(

2011-01-03 @ 11:48:48
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Erik

Jobbigt med bristningar.

Lycka till.

2011-09-16 @ 12:35:39
URL: http://carboxy.se
Postat av: Hanna

Cool blogg som fan!

2012-08-20 @ 17:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0