Gå ner snabbt efter graviditet? JOOODÅSÅATTTTEEEE...

Jag ställde en fråga tidigare i bloggen där jag undrade hur mycket ni gått upp i er graviditet?! Jag har nästan BARA fått svar liknande: Jag gick ner allt till dagen efter förlossningen, på en vecka var jag som vanligt igen o.s.v.

Jag var INTE sån! Efter skitunge #3 har jag fortfarande + 12 kilo. Lite är rök-kilon som fastnat efter man slutat. Jag har inte tajtat till mig direkt efter förlossning.... inte ens i närheten av direkt! Mer ljusår ifrån skulle jag vilja säga. De flesta verkar tajta till sig illa kvickt efter födseln för att kränga på sig sina jeans innan ungen lärt sig prutta ordentligt. Vafan, jag hade mammabyxor 5 månader efter skitunge #2 föddes, med skitunge #3 har jag fortfarande mammabrallerna ibland, han är 1 år!!! Detta verkar ibland vara en inbördes tävlan bland nyblivna mammor.

Såhär har det kunnat låta:

"Hur snabbt gick du ner dina graviditetskilon?" Aldrig, svarar jag....för det har jag aldrig gjort.

"Ahaa....jag var i jeansen efter en vecka.....hihi...."

Ja, men dra den i fejset på mig. Själv står jag fortfarande med bultande underliv och är rädd för o göra nr 2. O du kommer i jeansen.... inte ens mitt underliv skulle få plats i ett par jeans!! :-( Dessutom har jag åkt på min andra mjölkstockning, inte sovit på 47 dygn, inte sett min mascara på 4 månader o ungen suuuger på mina bröst så dom blöder. OKEJ, men du har kommit i jeansen. Kul för dig!

Har dom inget som är jobbigt? Inte ens nånting..... I så fall hoppas jag att dom är riktiga "SHITTERS" på sina förlossningar. Såna som skiter ner hela rummet så karlarna deras rodnar. Nåt jäkligt ska väl dom vart med om oxå?





Kan det vara så att det är lite svårare när min sida av bordet ständigt såg ut såhär?! MAYBE BABY....


Kommentarer
Postat av: Fröken K

Det såg fantastiskt gott ut! Vem bryr sig om de smala morsorna, deras ungar får säkert näringsbrist för att mjölken inte är tillräckligt näringsrik.

Fast jag gick ner allt och lite till, men det var ungen som sög allt liv ur mig. Börjar få tillbaka färgen och min mulliga kropp nu, nio månader efter förlossningen. Hade hellre varit lite dallrig men vid medvetande.

2009-12-09 @ 09:04:10
URL: http://marengo1.blogspot.com
Postat av: Tina

Hej =)

Din blogg är så otroligt rolig att läsa.

Jag är inte en av dom där som kom i jeansen direkt efter förlossnigen! Kommer fortfarande inte i min jeans jag hade innan jag blev gravid!

Jag gick upp 26kg med min son och har 9 kg kvar att gå ner! Och sonen ha nu hunnit bli 1½ år! Men vem bryr sig? Inte jag! Alla andra får gärna prata om min vikt! Jag mår bra som jag gör!



Ha det bra!

2009-12-09 @ 10:44:28
URL: http://mammatillleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0