Jobbig gravid!

Längesen jag var in.... det är ju lite att stå i när det kommer till jul och nyår. Jag repar mig dock och ska återkomma till bloggen här och fylla den med lite smaskiga förlossningeshistorier, lite sanningar och framförallt glädje till oss mammor som får utstå både de ena och det andra!!

Hörni....

.... jag har tänkt på en sak! Jag kan ha fel men detta är min personliga åsikt. En del gravida mammor blir så.. hur ska jag säga det... uppslukade. Ja, att man inte har nåt annat på hjärnan än graviditeten, javisst... det är klart att det är så. Bebisen ligger ju i en så det är svårt att liksom INTE tänka på det. Men det här med att träffa vissa gravida kvinnor som liksom inte pratar om nåt annat.

Lite exempel:

* Man kommer in på vädret!
Tokig-gravid= Jaa... det är så jobbigt med det här vädret nu när man är gravid, får inte på mig kläder och bla bla!
Jamen för helvete... är det den mest uttjatade meningen sen Uppsala brann?

* Man pratar om det mysiga fiket man sitter på.
Tokig-gravid= Jaaa visst är det. Sen jag blev gravid har jag varit här hela tiden, dom har så bra utbud för oss gravida.
Que? Utbud för oss gravida? Vadå? Äter ni inte vanlig mat som vi icke-gravida?

* Planerar fest
Tokig-gravid= Jaaa, men jag kommer ju inte dricka där eftersom jag är gravid så för mig blir det ju lugnt!
No shit?? Å jag som trodde att du levde som på den glada flower power tiden och söp dig dyngrak ändå!

* Shopping
Tokig-gravid= Neee, ingen idé att handla kläder nu när man bara växer!
Jaha... du säger det din lilla flodko! :)

Ja men ni hajjar va? Det finns gånger då jag själv varit sådär patetiskt jobbig men oxå gånger när jag verkligen velat prata som en icke-gravid. Pratat om vanliga saker utan att nån jävel snackar om min graviditet hela tiden. Det är sant! Nu när jag träffar kvinnor som är gravida och som beter sig som dom lever i en bubbla där inget annat får plats kan göra mig lite less och trött. Det är inte så kul med såna människor.... faktiskt inte. Hon är ju sådär i 9 långa månader dessutom... huuu! SORRY..men jag diggar när man har en sån cool distans till sin graviditet, man är en kompis (en rolig kompis) fast man är gravid. Man låter andra börja prata om graviditeten istället för en själv hela tiden. Man kanske rent av är trött på den så att få prata om nåt annat stärker en lite och ger en egen distans till det.

Vad tycker ni???

Hörrni!!

GOTT NYTT ÅR!!!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: ToniLoves (a lot) - Virig 2barnfarsa

Men vilken charmig blogg, hit återvänder jag med säkerhet :D

Ha en skön vecka :D

2010-01-04 @ 23:03:34
URL: http://toniloves.milliez.nu
Postat av: Camilla E Lindström

Hej



Snubblade in på din blogg för första gången idag via Bloglovin. Tur eller skicklighet?



Hoppas att våra vägar möts via våra bloggar under 2010.



Ha en mysig fredag, själv blir det nog lite Let´s Dance ikväll.



Kramelikram Camilla

2010-01-08 @ 15:33:51
URL: http://emring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0