Tiden efter man kommer hem från BB

Läser på Familjelivs sajt idag.... inte så dumt, det står en massa man kan tänka på efter att man fött sitt barn. Här har ni länken! Det listas grejer som är bra att ha hemma, hur man ska ta hand om mammakroppen m.m.

Själv så hade jag:

* RÅONT i mitt bäcken, kunde inte ta en ordentlig promenad förrän 3 månader efter förlossning. Blev något sånär återställd när bebis var 8 månader.
Anledning: Bebis modell stor har passerat!

* Jätteproblem med amningen. Inte självaste amningen dock utan att han vill ha mitt bröst i ansiktet dag som natt, var tjugonde minut. Inte så kul efter 2 veckor. Knallröda ögon, förvirrad blick och gråtfärdig för jämnan blev resultatet. Då fick (enligt mig) guds gåva till nyblivna mammor med problem att amma TILLÄGGET! TACK för tillägg!!!
Anledning: Bebis modell störst krävde mat lite onormalt mycket. Stor bebis har tyvärr INTE stor magsäck när de  föds och måste fyllas på konstant!

* Bakat frysen full av bullar! Så jäkla bra när folk kom och hälsade på. Dock ska man nog komma ihåg att kanske avsätta tid till er själva oxå, inte bara ha folk på besök. MEN, känns det bra och man VILL visa bebis för hela världen ska man göra det vad än någon säger!!
Anledning: Alla vill titta på bebis när den föds, det är inte bara ni som mamma och pappa som längtat, många andra har oxå gjort det!

* Stora sömnproblem. Bebis åt konstant och sov ALDRIG mer än 1 timme i sträck. Jag var färdig för hispan när han var 2 månader. Då röck maken in och hjälpte mig på nätterna. Vet faktiskt inte om jag hade pallat annars, jag hade nog rymt hemifrån, eller flyttat till sydafrika för att komma så långt från den där rosa saken som aldrig sov. Han sov aldrig i magen heller så egentligen borde jag inte varit förvånad!
Anledning: Modell stor bebis, modell vill ha MAT hela tiden!

* Träningsvärk efter förlossningen. Jag hade använt muskler jag inte trodde jag hade. MY GOD, detta stånkande, krystande, värkande gör att man spänner sin kropp till MAX. Här hade faktiskt en avsatt tid för massage varit skön... MYCKET SKÖNT!
Anledning: Skjut ut en 5 kilos unge med underlivet så ska Du få se på ett ordentligt träningspass ;)


5 kilos skitunge #3 har precis skjutit ut. Här är han ca: 30 sec. gammal!



Kommentarer
Postat av: Fröken K

Om man ändå hade vetat... :)

2009-12-14 @ 19:11:22
URL: http://marengo1.blogspot.com
Postat av: Sofia

Det där med att gå ut på promenader funkade inte för mig heller, inte förrän nu när bebisen är 4 månader har jag börjat så sakteliga ta små svängar. Min unge vägde 4.7 och jag var INTE beredd på smärtan EFTERÅT.

2009-12-14 @ 20:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0