CRAVINGS!

CRAVINGS!

Innan jag blev gravid tänkte jag att min mamma fasen inte kan ha vart klok i huvudet. Hon berättade att när hon väntade mig så åt hon sand. Pappa fick åka till stranden och hämta en hel hink med sand som han tvättade åt henne. Sen blötte hon fingret och stoppade i hinken och sög på sitt finger. Sanden gnuggade hon sanden mot gommen och svalde. Hon njöt i fulla drag. Innan hon lyckades övertala pappa att hämta sanden åt henne så slickade hon på sina träskor och hoppades att det skulle lossna lite knastrig sand från dom.

Verkar inte det helt absurt? Helt sjukt ju.

När jag själv blev gravid så förstod jag vad hon menade, här är lite utav mina cravings:

* LÄKEROL GIANTS SALTLAKRITS!
* RAMLÖSA PÄRON-CITRONMELISS
* BONAQUA PÄRON
* STIMOROL TUGGUMMI
* GRÖNA OLIVER

Helt normala cravings. Det var typ det enda jag fick i mig oxå! :)

Jag har kikat runt lite och hittat dessa cravings:

* GARAGEDOFT
* GUMMIDOFT
* KÄLLARDOFT
* TUGGA ISBITAR
* DRICKA VATTEN UR EN ROSTFRI BÄGARE
* SOCKERKAKS-SMET
* SMULADE BRÄNDA TÄNDSTICKOR

Herregud...stackars våra karlar! :)



Kommentarer
Postat av: Vittra

Inte att förglömma, toapapper, ganska vanlig craving! Och sten/betong osv som man tuggar, slickar och suger på.

2009-11-03 @ 20:29:10
Postat av: Mizuki

Mmm, tugga isbitar.. Har fortfarande ilningar i tänderna efter min förra graviditet, då det var min stora craving (mot slutet tillkom även ett helt enormt behov av Zingo. Ingen annan apelsinläsk fungerade, Zingo skulle det vara).



Den här graviditeten är jag sugen på syrliga godisar. Jag som inte ens tycker om godis.. Och definitivt inte gelatin.. :s

2009-11-13 @ 20:03:46
Postat av: Zandra

Haha, mamma hade också så är när hon väntade mig, alltså som din mamma ;)

2010-03-23 @ 18:39:20
URL: http://mammaijuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0