Hemorrojder.....

....smaka på ordet?! H-E-M-O-R-R-O-J-D-E-R.

Jag undrar varför ett sånt vidrigt påfund som hemorrojder skulle få ett sånt vidrigt namn? Hade det inte kunnat heta LEJJOR, eller varför inte ICHI? Nåt mjukare och lite finare.... ? Jag väljer att i detta inlägg kalla dom hemmisar, inte för att det ger själva begreppet rättvisa men jag tycker hemorrojder e jobbigt att skriva.

Efter skitunge #1 så fick jag just hemmisar. Jag hade aldrig tidigare haft det varför jag var totalt chockerad när dessa djävulens påhitt landade i mitt skithål!

Anledningen till att man får hemmisar är många. I mitt fall berodde det på graviditet och trycket under förlossningen. När jag fär tredje dagen i rad vandrade i BB:s lokaler och såg ut so jag skitit på mig och hade ryggskott samtidigt kom en sköterska fram till mig och undrade om jag fortfarande hade så ont i slidan efter förlossningen?

Mitt svar blev: "Jag vet inte? Jag har ont i nedre regionerna och har ingen aning om det är ärslet eller pullan som värker?"

Sköterskan ville genast kolla till mitt underrede för att se vad som egentligen stod på?

"Titta hääääääär" säger sköterskan samtidigt som hon tar fram en liten handspelgel. "Ser du?" säger hon och vinklar spegeln så att jag ska kunna se vad som skett därnere i underredet. "Du har ju fått hemorrojdeeeeeer" säger hon precis som hon hittat en 300 år gammal skatt på havets botten!

Jag svimmade nästan där på britsen. Dels av synen och dels av att hon verkligen tog fram en handspegel för att visa mig mitt eget sargade skithål! Det vill man inte efter man fött barn, dels så är man rädd för vad som väntar en... hur förstört ÄR allt därnere, dels så är i alla fall itne jag så intresserad av att titta på mitt eget bajshål..helst inte när det tittade ut små små vinröda kånkelbär som värkte som helvetet själv!

Jag fick bra medicin av sköterskan som skulle smörjas på och så fick man såna fina suppar som skulle stickas in oxå! Sen fick jag en sittring, det var inte riktigt lika kul. Jag hade med mig den till matsalen när vi skulle sitta och äta mat.....
Jag blev bra igen men har fått skiten varje gång jag fött barn. Det gör GAAAALET ont och man vill sitta i ett varmt bad och badda rumpen mest hela dagarna när det är som värst. HUUUUU, ytterligare en liten liten baksida man kanske inte alltid blivit så informerad om!


Kommentarer
Postat av: karin

Jag vet precis hur det är, inte kul alls! Men det går över...

Kram Karin

2009-11-03 @ 11:43:05
URL: http://www.project-light.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0