Att föda utan smärta?

Läste en artikel på familjeliv. Den artikeln handlar om att föda barn utan rädsla. Det står att oftast så är själva smärtan inte det som gör att det är jobbigt utan att man känner sig ensam har ångest och är rädd. Hon tror vidare att hanteringen av rädslan ska få en att föda barn utan smärta!

OK, jag ger henne lite av det hon skriver, helt klart. Jag tror att man själv har en stor del i sin förlossning, mycket handlar nog om inställning. Jag tror att man ska vara så jäkla skiträdd när man förbereder sig för att föda barn. JUST för att man ska förvänta sig det värsta.... när man gör det blir oftast upplevelsen så mycket bättre! Dock så tror jag på andra saker i sin förberedelse. Andning, att kunna hantera jobbiga situationer m.m. Funkar inget så finns ju alltid GUDAGÅVAN epidural!

Det var en person som hade kommenterat artikeln.... rätt roligt skrivet!

fruxIdag 10:41

Som att det skulle göra en förlossningrädd tryggarè? Säga JA till smärtan så att man kopplar av och inte hindrar det naturliga förloppet? Så om det går trögt och gör mkt ont så vet kvinnan att det är HENNES fel eftersom hon inte accepterar smärtan? Snacka om att sätta press på ngn som redan lider i ångest!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0