BRÖST

Det här med bröst är väl ett "hett" tema när man är gravid och har fött barn. Dock så tyckte jag själv att det var rätt dålig info angående vissa saker kring det här med brösten när JAG var gravid.

Här kommer mina upplevelser:

1) SVARTBRUNA BRÖSTVÅRTOR
Ingen sa till mig att jag skulle få nästan svarta bröstvårtor under tiden jag var gravid. Och ju längre in i graviditeten man kom dest svartare färg fick dom. SNYGGT? Näääää, skitfult faktiskt. Liknade ju mer ett par svarta knappar man klistrat på sina bröst. Ok, då var mina knappar gigantiska a la 80 talet, jag menar vårtgården liknades ju vid en handboll. SNYGGT? Näää inte det heller faktiskt...
Fakta: Under graviditeten bildar moderkakan ökande mängder av hormonerna östrogen och progesteron som påverkar brösten. Detta gör att vårtgårdarna blir större, grövre och kraftigare pigmenterade. (Info hämtad från minbebis)

2) ÅDRIGA BRÖST
Försöker jag förklara det fint så ser det ut som att Nilen löper genom mina bröst på ett sånt där blåaktigt sätt som  en flod gör. Förklarar jag det som det var så ser det ut som direkt hämtat från en alien film där ådrorna liksom kokar uppepå huden, och så toppen på isberget är den där kolsvarta saken. Ett par ådriga mastodontbollar kan vara en schysst grej i skräckisar kanske? SNYGGT? Nej inte det heller....

3) KÄNSLIGA BRÖST
Jaaaa.... hääärligt! Jag fick extra känsliga bröstvårtor när jag var gravid. Jag älskade stimulansen på dom då... Det var en riktig sexhöjare. Fakta: Scumdoctor (lite rolig översättning om jag får säga det själv)

4) MASTODONT PATTAR
Innan mina gaviditeter hade jag en stor A kupa. Idag har jag D kupa, men jag har inte gjort något ingrepp. Ok, jag ska rätta till det där litegrand. Jag har en D kupa som fylls av den lite tröttare sortens fläskpattar. OK? Så boobjob, helt ok. Men vi behöver samla lite stålars först.... och så vill jag gå ner några kilo till oxå. Alltså, när min nuvarande man satt här nere i soffan och jag kom ner efter en dusch i femte månaden höll han på att ramla ur soffan! "HERREGUUUUUD, vad har hänt med dina bröst?" Eftersom han inte hade några barn sedan innan fick jag lugnt förklara för en dreglande äkta man att det blir såhär när man är gravid! Men höjdpukten i sorlek får man ju den fjärde dagen efter förslossningen. Jag kommer att återkomma till det en annan dag.
Men, jag har alltså 3 storlekar större bröst mot vad jag hade innan alla mina graviditeter. Bara sådär... sen att jag inte rä så nöjd med dom är en annan femma och ett annat inlägg! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0