25 njutningar för GRAVIDA

Babycenter. com bjuder på 25 njutningar för Dig som är gravid. Jag bjuder på verkligheten!

JAG BÖRJAR MED DE 10 första. Fortsätter med resten senare.... 

1. De där första veckorna, när bara du och den blivande pappan vet hemligheten.

Min verklighet: Jag spyr på bredden, tvären, högt, lågt så jag kissar på mig varenda gång. Detta pågår just de första veckorn "and i couldn´t care less" ifall nån vet eller inte. Vem fattar inte när jag ligger totalt isolerad hemma, bara att berätta om den stora nyheten!

2. Att ha nio månader att planera, fantisera och drömma.

Min verklighet: Ja, det gör man.... man funderar på det varje dag, typ hela tiden. Kan hålla med om att det är härligt, men tiden är fruktansvärt lååååång!

3. Att berätta nyheterna för din mamma, pappa, bror, syster, vänner?och se deras reaktioner.

Min verklighet: Pappa fick veta DIREKT då vi hade haft 3 missfall innan. Vi väntade på det fjärde missfallet tyvärr och då var alla inblandade i den spända tiden. Vänner och syskon likaså.
 
4. Att ligga i sängen tillsammans och veta, att ni skapat ett helt nytt liv!

Min verklighet: Eller så fortsätter man spy och gråta den mesta tiden.... på slutet kunde det hända någång då och då!

5. Vi har en fantastisk föräldraförsäkring i Sverige, jämfört med andra länder.

Min verklighet: Jajjemen..... tur man inte bor i USA. 6 veckors ledighet sen är det bara till att börja knega. Annars blir man ju hemmafru!

6. För en gångs skull är det meningen att du ska lägga på dig vikt. Moder Natur ger dig klartecken.

Min verklighet: HELL YEAAAH att man gör! + 30 kilo. +40 om man räknar rök-kilona som jag hann att l´ägga på mig strax innan. Jag har 10 kvar och situnge nr: 3 är över 1 år!!!! Att lägga på sig vikt ja... men inte 40 kilo kanske!

7. Massor av uppmärksamhet från släkt, vänner och din partner.

Min verkligehet: Well... ja när man väntade den första skitungen. När man väntar nr: 2 och 3 så är det inte fullt lika uppmärksamt längre. Då kräver ju skitungarna sitt förstås... men jag är inte bitter! Sen kunde man ju vara utan viss uppmärksamhet, som dessa: "Oh herreguuuuud vad stor du är!! Hur många är det där i?? eller "Oooooj, ska du ha snart??? Jasså inte förrän om 3 månader... STACKARS DIG, det där blir inte lätt att få bort sen!" Hehe... THANX!!!
 
8. Nya färdigheter! Vare sig det handlar om att sticka bebiskläder eller montera ihop en barnsäng, så kommer du att upptäcka att du kan mycket mer än vad du trodde innan.

Min verklighet: Ja... här håller jag med fullständigt! Man kan hålla i en bebis med vänster armen, göra välling med högern, koka nappar med näsan, plocka upp nappen från golvet med tårna, lyfta upp overallen med skinorna. Det finns INGA begränsningar för vad man INTE klarar med sin kropp när man fött barn!

9. En ny förståelse för din mamma.

Min verklighet: Det är nu man förstår att mamma älskar mig mer än sig själv. Det är just då i födsloögonblicket det händer. (Inte för alla, men för vissa). Det är så man förstår att det livet du just fött fram för alltid kommer vara mycket högre värderat än ditt eget liv. För alltid.... När du sen får tonåringar hemma som bräker så förstår du din mamma på ytterligare ett sätt. Att hon kunde vara så inihelvetes förbannad på dig!!
 
10. "Är det där vad jag tror det är - eller har jag bara gaser i magen?" - bebisens första rörelser.

Min verklighet: Innan man fattar vad som händer därinne så tror man att man har gaser. JA. Men det känns mer som fisksnärtar... som att en fisk simmar iväg i ilfart. Sen känner man inget på evigheter. Sen händer det igen..men nu känns det som en större fick och nu börjar även fisken att boxas. Sen försvinner det igen och man tror att nu dog ungen därinne. Men sen börjar det igen och är ännu stakare. Sen kommer det komma dagar då man önskade att man hade en liten fisk därinne och inte en levande boxmaskin



Kommentarer
Postat av: Fröken K

Hahaha, så rolig du är. Jag menar inte att vältra mig i din olycka med kräks i nio månader, men roligt är det iallafall. :)

2010-03-07 @ 20:23:11
URL: http://marengo1.blogspot.com
Postat av: lady dahmer

kolla mitt inlägg



"saker ingen berättar för dig om förlossningen":

http://ladydahmer.blogg.se/2008/december/saker-ingen-berattar-om-om-barnafodande.html

2010-03-08 @ 19:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0