Slempropp!!!




JÄVLA SLEMPROPP
kan man ju höra att folk säger till de dom inte gillar så mycket. Sen kan man säga det om den där saken som ska släppa precis innan man ska få sin bebis.

Vi ska reda ut det här om den här slemmiga prylen!

♥ Slemproppen skyddar fostret inne i livmodern. ♥ Slemproppen kan släppa veckor, dagar t.o.m. timmar innan förlossningen startar. En del märker inte ens av någon slempropp!

♥ Slemproppen kan släppa i omgångar, faktiskt i flera dagar.

♥ Man ska vara försiktig med bad i simbassänger, sjöar och hav när slemproppen släppt pga att det finns ökad risk för infektioner.

Vi ska reda ut mina sleproppar!

♥ Eftersom jag fött 3 barn så borde jag kanske ha sett 3 slemproppar. Det har jag inte. Med den andra skitungen blev jag igångsatt och hade inte sett någon slempropp.

♥ 1:a släppte 2 dagar innan det var dags

♥ 2:a släppte aldrig då jag blev igångsatt som sagt var.

♥ 3.e släppte. Den 3:e slemproppen behöver nästan ett eget inlägg, så stor var den. Men jag ska återge det här. Den började släppa 2 veckor innan han kom. Vi var helt exalterade här hemma. Maken sprang och hämtade kameran och så fotade vi den där slemhögen i min hand som låg så fint på toalettpappret och gungade. Vi tänkte att nu jäklar smäller det inom några dagar. Vi väntade och väntade. Och slemproppen fortsatte släppa och släppa. Ett tag trodde jag att det var en slempropp jag gått och väntat på dessa 40 veckor och inte en bebis. För herre min gud vad det kom slempropp. Jag fick ur mig litervis och då tror jag inte ens att jag överdriver. Den jäveln återbildas ju oxå ska ni veta så det finns liksom inget slut på det förrän skitungen är ute!

2 veckor väntade vi... sen kom förlossningen igång. Under dessa 2 veckor hade jag binda på mig för att inte halka i mitt eget slem. Ja.... så vad ni än hör om den där slemproppen så är den så individuell så det går knappt att säga hur det kommer att bli.

Den kan släppa flera veckor innan. Den kanske inte släpper alls?


Kommentarer
Postat av: Malin

Ville bara säga att jag är väl en av de läsare som kikat in på bloggen typ varje dag :) Jättekul att du börjat blogga igen!!!! Kan tillägga att när min förlossing började närma sig så var ja så spänd och förväntansfull för hur och när slemproppen skulle lossa...tror du ja märkte av den??Nej- tji fick jag :) Men men, kanske får uppleva den i framtiden!!!! Haha!!

Kram på dig

2010-03-05 @ 15:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0