10 njutningar till....

Vi fortsätter med de 25 njutningarna!


11. Dina föräldrar letar fram gamla bebissaker; en gammal barnsäng, eller en vagga, som de behållit i alla år - "utifall att".

Min verklighet: Å jag smäller av och tänker, NEJ FÖR FAAAAAAAAAAN. Släpa inte hit den där gamla skiten för helvete! Nej, här vill jag faktiskt bestämma själv över vad som är fint och värt att använda. Säger inte att allt gammalt är fult, tvärtom. Men det finns inget värre än att känna sig tvingad att ta emot massa gammalt skit!

12. Att känna små hälar i underkanten av revbenen och veta, att de hör till någon du snart kommer att få träffa.

Min verklighet: Det måste vara någon väldigt positivt inställd människa som skrivit detta. För så vitt jag vet så fanns det inte en endaste gång jag tänkte så. Jag tänkte nog mer: "Men för faaaaan... måste du sparka där, det gör såååå ont!"

13. Att välja bebiskläder, eller kanske bara titta i kataloger och affärer.

Min verklighet: I LOVE IT! Det finns fortfarande inte mycket som slår just det. Att få handla små små små bebiskläder som så småningom ska innehålla en rosa bebis du kämpat fram.

14. Skriva en graviditetsdagbok som ditt barn kan läsa i framtiden.

Min verklighet: Mina barn ska inte behöva läsa det.... för jag kan lova att det inte var någon bra eller fin läsning. Jag var tyvärr inte typen som njöt så himla mycket av en graviditet. Det som kommer ut är desto mer fantastiskt, men vägen dit... neeee, inte min kopp av the! Tur det finns kvinnor som njuter av en graviditet. Ni är mina hjältinnor!!!

15. Att (med lite hjälp) ta foton av dig själv,  leende ovanför din stora mage - roligt att spara och titta på längre fram.

Min verklighet: Jag har MASSOR med bilder för att min man envisades med att knäppa kort när jag duscha, sov, laga mat, sket, står i en ful position så jag såg ännu fetare ut osv. MEN.... jag älskar mina gravidbilder. Jag gör det, även om det inte låter så.

16. Kvällar med spekulationer kring namn - ska bebisen heta Oskar, Maximilian, Sara eller Freja? Gå till Familjelivs namnbank om du får idétorka!

Min verklighet: Jag och mitt ex. Mina 2 stora pojkars pappa var osams så en dörr gick sönder när vi skulle komma fram till ett bra andranamn till vårt första barn. Han tyckte att han skulle heta ROLF som han gör i andra namn. Men det fattar väl för fan vem som helst att ett stackars barn inte kan heta ROLF. Det är ju taskigt, det är ju i närheten av en skam för hela släkten. Jag smällde i en dörr så den braka och var sur i 1 vecka. Han heter INTE Rolf i andranamn kan jag tillägga!

17. Funderingar på hur bebisen kommer att se ut.

Min verklighet: Vi gjorde 4D ultraljud för att vi var så nyfikna. Det är smått fantastiskt. Och idag när jag jämför bilderna från det ultraljudet så ser man klart och tydligt att det är samma bebis. HÄFTIGT och helt klart värt varenda krona!

18. Att titta på din växande mage och föreställa dig att det ligger en liten människa därinne.

Min verklighet: OK....asså, inte för att vara sån men jag fick faktiskt lite alien panik käsnlor ibland när jag tänkte på att det växte en människa i mig. Det var ibland riktigt VIDRIGT! Men... jag försökte inte tänka på det så mycket utan fokusera på att det var en bebis som när den var klar skulle komma ut till oss!

19. Att uttyda en mänsklig form på ultraljudsbilden för första gången, ta med dig bilden hem och ha den i fickan eller väskan att titta i smyg på då och då?

Min verklighet: Min man blev en stolt pappa direkt efter ultraljudet. Han skicka ett foto på ultraljudsbilden till hela sin telefonbok. Det blev bl a en gammal chef, en säljare, en skivbolagsägare och en ägare av en bil som lades ut på blocket för en tid sen som fick ta del av bilden. KUL. För oss... men kanske inte för han med bilen.

20. Att dela med dig av cravings, roliga upplevelser och få gnälla lite tillsammans med andra gravida i Familjelivs forum.

Min verklighet: HELL YEAAH! Var det nåt jag var bra på så var det GNÄLLA. Det var något jag verkligen bemästrade med toppbetyg!


Imorn kommer de sista 5 njutningarna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0